بهترین وب سایت دخترانه
بهترین وب سایت دخترانه
وبلاگی متفاوت از همه ی چیزای خوب

کشورها

 

قاره آمریکا شامل ۳۵ کشور مستقل می‌شود. همچنین بیش از ۲۰ جزیره مستعمره در آمریکای مرکزی وجود دارند. علاوه بر اینها منطقهٔ گویان فرانسه در آمریکای جنوبی نیز در استعمار کشور فرانسه می‌باشد.

 

از جمله کشورهای مستقل این قاره: ایالات متحده آمریکا - کانادا - مکزیک - برزیل - آرژانتین - کلمبیا - ونزوئلا - پرو - کوبا - شیلی - گواتمالا - نیکاراگوئه - اروگوئه - اکوادور - پاناما - دومینیکن - جامائیکا - کاستاریکا - بولیوی - هندوراس - السالوادور - پاراگوئه - ترینیداد و توباگو - هائی تی و......

 

برخی کشورهای غیرمستقل(مستعمره) قاره آمریکا : گویان فرانسه - پورتوریکو (ایالات متحده) - آنتیل (هلند) - گوادلوپ (فرانسه) - برمودا(بریتانیا) - مارتینیک(فرانسه) - ویرجین (آمریکا و انگلیس)- مونتسرات(بریتانیا)- آروبا(هلند) و......

 

 

اقتصاد

اقتصاد آمریکا

 

برخلاف کشورهای آمریکای شمالی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، بیشتر کشورهای آمریکای لاتین(شامل آمریکای جنوبی و مرکزی) اوضاع اقتصادی چندان خوبی ندارند. تنها برزیل، آرژانتین، ونزوئلا و کلمبیا هستند که اقتصاد نسبتا بهتری دارند. تقریبا همه کشورهای آمریکای مرکزی (که اکثرا جزیره‌ای هستند) از صنعت توریسم کسب درآمد می‌کنند. در سرتاسر قاره آمریکا فقط دو کشور بولیوی و پاراگوئه هستند که به دریاهای آزاد راه ندارند و فاقد سواحل و بنادر می‌باشند؛ که این دو کشور (خصوصاً بولیوی) فقیرترین کشورهای آمریکایی هستند.

 

 

جغرافیای طبیعی

 

از ساختارهای طبیعی این قاره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: رشته کوه‌های راکی - رشته کوه‌های آند - خلیج مکزیک - دریای کارائیب - جنگلهای آمازون - بیابان آتاکاما(شیلی) - کوه‌های گویان -رودخانه می‌سی سی پی - دریاچه سوپریور و.....

 

 زبیعت آمریکا

کشف قاره ی آمریکا

 

ایف اریکسون، نامور به ایف خوش شانس، پسراریک سرخ بود. او در سال ۱۰۰۱ م، هنگامی که گرفتار توفان شده بود و کشتی او از راه خود بدر شد، به سوی گروئنلند رفت. او هنگامی که در سرزمینی به نام نیوفونداند، پا گذاشت، در جایگاه نخستین اروپایی که به آمریکا گام نهاده بود، نامور گشت. او آن سرزمین را برای انگور فراوان و توتهای بزرگ و خودرویی که در آنجا یافت می‌شد، وینلند نامید که به معنی سرزمین شراب است. او همچنان در درازای کنار دریا به پیش رفت و سرزمین‌های مارکند (سرزمین جنگلی) و هلولند (سرزمین سنگها) را یافت. چنین بر می‌آید که این دو سرزمین جزایر «لابرادور» و «بافین» بوده‌اند. در سالهای پسین، وایکینگ‌ها و کوچندگان دیگری به وینلند آمدند. اما برای زمان درازی در آنجا نماندند.

 

 تاریخ آمریکا

در سال 1492 کریستف کلمب دریانورد پادشاهی اسپانیا قاره ی آمریکا را به صورت رسمی کشف کرد اما او تصور می کرد که به سرزمین هند رسیده به همین دلیل مردم آن منطقه را هندی نامید. گفته می شود که مسلمانان نیز پیش از اروپائیان به قاره ی آمریکا رسیده باشند اما جز چند نقشه مدرک معتبری در دسترس نیست.

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌است. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود «ایتزا» احتمالا در زبان مایاها به معنی جادو یا جادویی بوده‌است. این اثر جزو میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود. چیچن ایتزاشامل چندین ساختمان سنگی است که قبلا به عنوان قصر، معبد، حمام، مغازه و … به کار می‌رفته اند. مطرح ترین قسمت های آن عبارتند ازمهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است.

چیچن ایتزا در سال ۲۰۰۷ میلادی، این اثر به‌همراه ۶ اثر دیگر در یک رای‌گیری جهانی به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکولت» بوده‌است. کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌اند.

  • El Castillo (قلعه) (مهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است.)
  • معبد جنگجویان
  • محوطه بازی
  • سایر سازه ها

معابد و سازه‌های دیگری نیز در محوطه اثر تاریخی چیچن ایتزا قرار دارند

عکس هرم چیچن ایتزا شاهکار تمدن مایا در قاره آمریکا

 

تاریخ آمریکا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شدهجمعه 20 مرداد 1391برچسب:قاره آمریکا,تاریخ قاره ,عکس های قاره,قاره ها,نقشه های قاره,, توسط فرشته
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.